Month: december 2018
dec
11
A króm segítséget nyújthat a diéta tartásában BY adminka

A króm segítséget nyújthat a diéta tartásában

Egy 1800 cukorbetegen végzett kutatás eredménye kimutatta, hogy a résztvevők jelentős részének nehéz feladatnak bizonyul a vércukorszint-problémákra előírt diéta tartása. Olvasson tovább és tudja meg, hogyan segíthet ezeknek az embereknek a króm nyomelem napi szintű bevitele.

A Cukorbeteg Egyesületek Országos Szövetségének új tanulmánya szerint a vércukorszint-problémákkal küzdő emberek fele nem képes követni a kezelésre ajánlott étrendet. A tanulmány, melyet 1800 férfi és nő bevonásával készítettek, a közelmúltban került bemutatásra a Nemzetközi Diabétesz Világnapon.

Cukor utáni vágyakozást eredményez az ingadozó vércukorszint

Nem egyszerű feladat egy diéta tartása, különösen akkor, ha ingadozik a vércukorszintünk. Amikor a vércukorszint visszaesik, erős cukor és szénhidrát utáni vágyakozást érezhetünk, ami még jobban megnehezíti a dolgunkat.

Azonban egészséges táplálkozással segíthetjük a vércukorszintünk stabilitását, ezért érdemes figyelmet fordítani arra is, hogy nap mint nap mi kerül a tányérunkra.

 

 

 

 

A króm segíthet fenntartani az egyensúlyt

Az egyik módja a vércukorszint stabilan tartásának a Bio-Króm DIA étrend-kiegészítő alkalmazása. A készítmény szabadalmaztatott ChromoPrecise-t tartalmaz (egyedülálló króm élesztő), ami hozzájárul a normál vércukorszint fenntartásához. Ennek a készítménynek a kiegyensúlyozott és egészséges diétába való illesztése az ingadozó vércukorszint kezelésének meglehetősen jó módszere.

Az étrend-kiegészítő megkönnyíti a napi bevitelt

A króm számos ételben megtalálható, ilyen a brokkoli, marhahús, árpa, szőlő, vagy éppen a bor.

 

Azonban nehéz megállapítani a pontos krómtartalmát ezeknek az ételeknek, míg a króm étrend-kiegészítővel – ezzel ellentétben – képesek lehetünk minden nap ugyanazt a króm mennyiséget biztosítani a szervezetünk számára, ami a Bio-Króm DIA tabletták esetében 100 mikrogramm kiváló minőségű krómot jelent.

 

 

 

 

 

 

Az EFSA által ajánlott

Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) is ajánlja a szerves króm élesztőt a normál vércukorszint fenntartásához.

A Bio-Króm DIA egy számos tudományos kutatás során dokumentált készítmény, melyek közül az egyik a Prágai Károly Egyetem kutatóinak nevéhez fűződik, akik bebizonyították, hogy a króm élesztős formula kedvező hatást gyakorol a szervezet glükóz anyagcseréjére.

dec
11
Újévi fogadalmak BY adminka

Újévi fogadalmak

Gyakran teszünk fogadalmakat szilveszterkor, hajlamosak vagyunk gondolkodás nélkül ígéreteket tenni. Pár nappal később azonban általában meggondoljuk magunkat. Érdemes talán kicsit spórolni a fogadalmakkal a sok csalódás helyett.

Fogadalmat tenni akkor érdemes, amikor már eleve szerettél volna valamit megvalósítani, és már csak egy utolsó löket hiányzik. Sokszor pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy miben kellene változtatnunk, csak még nem szánjuk rá magad. Lehet, hogy eljött az idő: elkezdeni dolgozni vagy többet aludni, leszokni a cigiről, mértéktelen piálásról stb.

Mi a baj az újévi fogadalmakkal?

Statisztikák is kimutatták, hogy a szilveszteri ígéretek mintegy 80 százalékát nem tartjuk be. Nagy részükről pedig 1-2 hónap alatt lemondunk. Ennek az az egyik oka, hogy legtöbben hirtelenjében, a hangulat hevében fogadnak meg dolgokat – nincs benne valódi elszántság. Az is gondot okoz, hogy általában ezek nem végiggondolt döntések – tervek nélkül pedig nagyon nehéz végigvinni bármit. Az újévtől kezdődően pedig szembesülnek a nehézségekkel, visszasüppednek a minden napokban, a szilveszter elveszíti jelentőségét, és ezzel a fogadalom is.

Népszerű fogadalmak

A statisztikák szerint Amerikában a lakosság 37 rendszeres sportolást, 13 százaléka rendszeres táplálkozást, 7 százalék pedig a káros szenvedélyek elhagyását fogadja meg (Miller és Marlatt 1998). Általában tehát az életmódbeli változások szerepelnek a legfontosabb célok között. Ha ezeket tényleg be akarjuk tartani, nem árt pár dologra odafigyelni.

Hogyan járhatsz sikerrel?

Nem jelent túl nagy nehézséget megfogadni dolgokat, pláne, ha már lecsúszott néhány pohár pezsgő. Egyesek babonából fogadkoznak, van, aki csak másokat utánoz. Ezeknek az ígéreteknek eredményessége általában nagyon csekély. Mi lehet mégis a megoldás arra, hogy betarthassuk fogadalmunkat, hogy ne kelljen csalódnunk akaraterőnkben? Hogy ne csak a kudarcot tapasztaljuk meg, hanem képesek legyünk tényleg változtatni rossz szokásainkon?

Lehet, hogy sokan lenézik az újévi fogadkozást, de önmagában azért becsületre méltó, hogy ott van valakiben a fejlődésre való vágy. Mindig érdemes célokat kitűzni magad elé. A lényeg, hogy ezeket vedd is komolyan, ha tényleg el akarod érni a kívánt változást. Íme, néhány jó tanács, ami segíthet a céljaid elérésében.

  • Mindig érdemes megfogalmazni egy úgynevezett „saját mantrát”, amit elővehetsz a nehezebb helyzetekben.
  • gondolkodj pozitívan.
  • Ne fukarkodj az önjutalommal, ha elértél egy új szintet.
  • Kerüld el azokat, akik visszatartanak céljaid elérésében.
  • Ne ronts ajtóstul a házba, maradj fokozatos.

 

Ahelyett, hogy lényegtelen problémákon agyalnál, gondold végig mik lehetnek a valódi gondok életviteledben. Tényleg a bulizás az oka annak, hogy sokat dohányzol? Ne a szórakozásról, hanem a cigiről mondj le!

Ne mások „jó tanácsai” szerint lavírozz. Ne azért fogadj meg valamit, mert valaki azt mondta neked, hogy az jó lesz neked.

Nem érdemes fogadalmat úgy kezdeni, hogy „majd holnap vagy egy hét múlva”, mert akkor félő, hogy örökké halogatni fogod. Kezd el abban a pillanatban, amikor ígéretet tettél magadnak.

Attól, hogy elsőre nem sikerült betartani a ígéretet, nem jelenti azt, hogy későbbiekben nem jöhet össze. Ne vess el, azért valamit, mert hibáztál, inkább próbálkozz újra. Ne görcsölj túlzottan – nem érdemes például úgy kezdeni egy fogadalmat, hogy „soha” vagy úgy, hogy „mostantól fogva mindig”.

Próbáld meg pozitív irányban megfogalmazni ígéreted magadnak: arról szóljon, hogy mit fogsz majd véghezvinni, és ne arról, hogy mit nem fogsz megtenni. „A nem eszem csokit mostantól” – helyett, inkább mondd azt: „mától sok gyümölcsöt fogok enni”.

Bónusz tanácsok

Biztos vannak környezetben olyanok, akik egy hajóban eveznek veled, és hasonló dolgokon szeretnének változtatni. Keresd meg őket és tölts velük időt, ösztönzitek majd egymást.

Nem ciki, ha leírod valahova döntésedet, akár vezethetsz naplót is célod megvalósításáról. Érdemes azt is leírni, ha már elértél valamilyen sikert.

A legfontosabb pedig, hogy bízzál magadban, és abban, hogyha eleget küzdesz valamiért, akkor biztosan sikerülni fog. Hajrá – fogadalmakra fel!

Forrás: szilveszter.hu

dec
11
Készülődés a karácsonyra BY adminka

Készülődés a karácsonyra

A karácsonyhoz és a szenteste elfogyasztott vacsorához még alig száz évvel ezelőtt is számos mágikus szokás kapcsolódott, melyek célja a család összetartása, védelmezése, és gyarapítása volt. Az ünnepi vacsora, mint varázsrituálé az élet szinte minden területére hatást gyakorolt.

A karácsonyi időszak tradícióiban egymásra csúsznak a kereszténység és a kereszténység előtti idők vallásos gyakorlatai. Ebben a sajátos keveredésben átfedésbe kerül az egyházi hitvilág és a régi, sokszor elfeledett eredetű mágikus hagyomány” – mondja Kisbán Eszter néprajzprofesszor. Az advent első napjától vízkeresztig tartó hetekben még a huszadik század első felében is általánosan elterjedt volt, hogy különböző mágikus gyakorlatokkal próbáltak hatni a család sorsára. A leginkább a bő terméshez, jószerencséhez és egészséghez kötődő praktikák gyökerei akár több ezer évvel ezelőttre is visszavezethetőek, és alapvetően a téli napforduló ősi ünnepéhez kötődnek.

Az év végéhez, a gonosz és a sötétség elűzéséhez kapcsolódó mágikus népszokások sorát a Luca napi események nyitották meg. A népi hiedelmek szerint december 13-án kell megtenni azokat az óvintézkedéseket, amelyek távol tartják a boszorkányokat a háztól. A kulcslyukba ilyenkor fokhagymát dugtak, és szintén fokhagymával keresztet rajzoltak az ajtófélfára. A gyerekek körbejárták a házakat, és lopott szalmán térdepelve különböző mondókákkal gazdagságot idéztek a házra. Ilyenkor ültették a Luca-búzát is, amit a kemence közelében kicsíráztatva jóslásra használtak a következő év termésével kapcsolatban. Ezen a napon kezdik készíteni Luca székét is, melynek pontosan karácsony előestéjére kell elkészülnie, hiszen az éjféli misén erre fölállva meg lehet látni a tömegben rejtőző boszorkányokat.

Luca napja és karácsony között egész sor mágikus népszokás következett, de az ünnepi időszak legfontosabb gyakorlatai a karácsonyi vacsorához kötődnek, melynek során szinte minden mozzanat varázslatos jelentőséggel bír.  Karácsony előestéjén ünnepi böjtöt tartottak, mely azonban nem járt koplalással, épp ellenkezőleg; bár húst nem ettek, de az év leggazdagabb étkezéséhez terítettek meg. A fehér, hímzett abroszra az asszonyok kétfogásos vacsorához készítették elő a tányérokat és az étkészletet, de az asztalra került egy frissen sült házi kenyér, egy nagy fehérkalács, diós és mákos bejgli illetve két nagy tálban a főétel, mákos és juhtúrós öntött tészta is. A teríték azonban ezzel még nem állt készen; külön tálban felsodort ostyát és mézet, egy tányér száraz főtt borsót és egy karcsúnyakú, szenteltvizes üvegpalackot tettek az asztalra, a földre pedig gabonaszemeket hintettek a bő termés érdekében. Az étkezés egészen addig nem kezdődhetett el, míg minden a helyére nem került, hiszen az ünnepi vacsora abban is különbözött a hétköznapok megszokásától, hogy ilyenkor az asszony is végig ülve maradt, máskülönben balszerencsét hozott volna a családra.

Mikor elkészült a teríték, behozták a legtöbbször lencséből, babból vagy savanyú káposztából készült friss, forró levest, és a család körbeállta az asztalt. A háziasszony ekkor kezébe vette az üvegpalackot, melyben a húsvéti vízszentelés óta őrizték a szenteltvizet, és tenyeréből pár cseppet hintett az abroszra. Az asztal megszentelése után a borsós tálból 4-5 szemet dobtak a szoba minden sarka felé, ezt nevezték az angyalok eledelének. „Érdekes, hogy mikor a népi szokások szerint valamilyen ételt az angyaloknak vagy más természetfeletti lénynek áldoztak fel, általában a család által fogyasztottaknál egy fokkal ősibb élelmiszert választottak. A XX. század elején, mikor már országszerte elterjedt az amerikai bab, valószínűleg a borsóra tekintettek így” – magyarázza Kisbán Eszter.

Az ünnepi vacsora egy kispohár rövidital – leggyakrabban egy kevésbé erős pálinka vagy fűszeres, cukros rum – lehajtásával kezdődött, mikor ezt megitták, végre az egész család asztalhoz ülhetett. Ekkor fölvágták a házi kemencében sütött kenyeret, és még a leves előtt mindenki elfogyasztott egy gerezd fokhagymát, ezzel védekezve az ártó szellemek ellen. A hagyma héját nem dobták el, hanem a karácsonyi időszak alatt keletkezett többi hulladékkal együtt megőrizték, majd újévkor a jó termés reményében szétszórták a kerti gyümölcsfák alatt.

 

Az étkezés során mindenki kedvére szedhetett magának a kirakott ételek közül, nem kellett mindent egyszerre elfogyasztani, mivel az ünnepi asztalt legkorábban 26-án, de inkább csak január elején bontották le. Ostyát, diót és almát azonban mindenkinek ennie kellett, mert ezeknek különleges, sorsformáló hatást tulajdonítottak. A mézbe mártogatott ostya megédesítette a következő évet, míg a dióval és az almával a várható betegségeket jósolták meg; aki az ünnep alatt hibás vagy férges gyümölcsöt talált, számíthatott rá, hogy valami kikezdi az egészségét. Az almát felhasználták egy másik szokáshoz is, mellyel a család egységét igyekeztek megőrizni. A családfő az étkezés végén kezébe vett egy gyümölcsöt, és annyi egyenlő darabra vágta föl, ahányan az asztalnál ültek, majd mindenki megette a maga gerezdjét. Ezzel a szertartásos osztozással a hiedelem szerint elérhették, hogy „hazataláljon, aki elveszett.”

Forrás: magyarkonyhaonline.hu

dec
07
Ötletek karácsonyra BY adminka

Ötletek Karácsonyra, hogy a karácsonyi készülődés ne legyen egyenlő a rohanó őrülettel.

Az első adventi gyertya meggyújtásával előkerülnek az otthonokban is a karácsonyra készülődést, az adventi időszak eljövetelét jelző díszek. Az ünnepek közeledtével sokan rossz hangulatba kerülnek, leginkább az ünnep anyagi terhelésére gondolva. De ennek nem kell így lennie.  Számos olyan dolog van, amivel megelőzhetjük, kiválthatjuk azt a rossz hangulatot, amit az ajándékok utáni rohangálás, a menü tervezésével járó kapkodás okoz. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a karácsony nem attól szép és meghitt, hogy drága ajándékokat vásárolunk egymásnak, vagy megpróbálunk olyan vendéglátónak látszani, amilyenek igazából nem is vagyunk.

A karácsony egy szeretetteljes ünnep. Szerencsére van még időnk és lehetőségünk, hogy olyan napokká varázsoljuk, melyekre életünk végéig szívesen emlékezünk. És nem csak mi, hanem a családunk, barátaink is.

10 tipp, hogy ne átvészeljük, hanem élvezzük a karácsonyi ünnepeket:

1. Ajándékok: Egyik este, amikor van egy nyugodt órád, kuckózz be a kedvenc foteledbe! Vegyél magadhoz egy bögre forró teát, vagy forralt bort és egy jegyzetfüzetet. Írd össze, hogy kiket szeretnél megajándékozni, és azt is, hogy saját készítésű vagy vásárolt ajándékkal szeretnéd-e meglepni őket! (Egy későbbi cikkben ötleteket adunk majd, hogy kit milyen kézzel készült ajándékkal lephetsz meg.)

2. Menü: Írd össze, hogy kiket szeretnél meghívni az ünnepek alatt, hány alkalommal lesz szükség, hogy süssél-főzzél valamit. A menü megtervezéséhez nagyszerű gasztro oldalak vannak  segítségedre, de a keresőbe beírt “karácsonyi menü ötletek” is szép eredményt hoznak. Ha megtaláltad, hogy mit fogsz főzni, készítsd el a listát is, hogy mit kell hozzá beszerezned.

3. Menetrend: Ütemezz mindent a naptáradban! Ha készítesz egy kis menetrendet, hogy melyik nap, mit intézz el, akkor jó eséllyel elkerülöd az ünnepek előtti rohangálást, a gondolák közötti céltalan kóválygást.

4. Képeslap: Írj karácsonyi üdvözlőlapokat! Már csak azért is, mert jó eséllyel válaszolni is fognak, és mások jókívánságait olvasni nagyon jó érzés! Ma már szinte mindenki elektronikus úton kíván kellemes ünnepeket, de te teheted ezt a hagyományos, “régi idők” módszerével, és feladhatod a képeslapodat a postán, vagy bedobhatod a barátod postaládájába te magad is. Külön öröm (számodra és számára is), ha saját készítésű lapot adsz neki. Rajzolj rá, vagy nyomtass ki egy meghatározó élményetekről készült képet, esetleg írj egy saját verset a lapra.

5. Adventi vásár: Látogass ki az adventi vásárba! Biztosan összetalálkozol ismerősökkel, akikkel jó lesz egy pohár forró tea vagy forralt bor társaságában feleleveníteni a régi, vicces emlékeiteket! A jóleső nosztalgia feltölti az embert. Ha nem akarsz költeni az árusoknál, akkor vihetsz innivalót otthonról is egy kis üvegben magaddal.

6. Zene: Hallgass karácsonyi hangulatot varázsoló zenéket és engedd, hogy átjárja a tested-lelked a családi találkozás örömeinek szóló jóleső melegség!

7. Díszek: Nézd át a tavalyi fenyődíszeket, hogy kell-e cserélni valamit! Ha garázsban tartod, akkor különösen ajánlott. Nem egy ismerősöm járt már úgy, hogy a díszítés előtt pár órával vették észre, hogy egy egércsalád szétrágta a díszeket, de az sem egyedi eset, hogy 23-án az egész család a fenyőtalpat keresi. Jó ezeket még időben megtalálni, megtisztítani. Időt, energiát és veszekedést spórolunk vele.

8. Takarítás: Tervezd meg a nagytakarítás napját! Kérhetsz hozzá baráti segítséget is, hiszen nincs is jobb annál, mikor nagy nevetések és sürgő-forgó barátok könnyítik meg a nagytakarítást. Ha végeztetek, még egy jó filmet is megnézhettek. Kiváló baráti program.

9. Jótékonyság: Adakozz, jótékonykodj! Sokak számára az ünnep nagyon szegényes és nagyon szomorú. Igen, vannak nálad rosszabb helyzetben élő emberek, családok. Ha nincs adakozásra pénzed, akkor járulj hozzá a gyűjtőakciókhoz olyan jó állapotú ruhákkal, takarókkal, játékokkal, könyvekkel, amik neked már nem kellenek, de másnak még nagy hasznára lehet.

10. Én-idő: Karácsonyig minden nap szánj időt magadra, amikor hálát adsz az életedért, amikor megköszönöd mindazon dolgokat, amivel az élet már megajándékozott téged.

Mosolygós készülődést kívánok!

Forrás: vasarhely24.com